Prijsverschil

Mijn lief en ik hebben wat te vieren, maar kunnen, door omstandigheden niet uiteten.
We halen dus wat.
We kijken op internet naar allerlei lekkers en besluiten SUSHI te halen.
Ik heb het opgeschreven en ga op de fiets naar de Sushi expert.

Ik lees de bestelling van mijn briefje voor de Japans uitziende jongen achter de toonbank. Achter de toonbank zit nog een, naar ik aanneem Japanse, dame achter een computer.
De man achter de toonbank slaat op de kassa aan en zegt een ander bedrag dan ik heb uitgerekend. Ik zeg hem dat.
Hij zegt dat alles duurder is geworden.
Ahu??? “Op
jullie website staan de gerechten en de prijzen, dus hoe kan het in de winkel nu opeens € 3, - duurder zijn? “
Zijn baas heeft de prijzen op de website nog niet aangepast.
Dus ik krijg dit nu voor de internetsiteprijzen?
Nee, dat kan hij niet doen.
De Japanse dame kijkt niet op of om, dit is duidelijk
haar pakkie-an niet.
Ik vind dit SLECHT. Los van het prijsverschil vind ik het idee: - We hebben de prijzen verhoogd, daar komen ze in de winkel wel achter (of niet) en dan betalen ze het toch wel- heel erg fout!!!
Ik wil niet tegen de jongen verder zeuren, heb zin in sushi en betaal de prijs. Ik raad hem aan tegen zijn baas te zeggen dat de klanten er niet blij mee zijn en sommigen weglopen!! (overdrijven!!) Hij lacht verlegen. We spreken af, dat hij mijn bestelling klaarmaakt en ik even een boodschap ga doen.
Als ik terugkom staat mijn bestelling klaar in een doorzichtig tasje.
Ik zie er 4 potjes chuka (zeewier) in zitten. Ik heb maar 2 porties besteld.
Ik zeg het. Hij kijkt schielijk om ( richting Japanse dame? ) legt zijn vinger op zijn lippen en ssst tegen me. Misschien zie ik zelfs een knipoog, maar dat kan ook verbeelding zijn geweest.

Reacties

Van harte gefeliciteerd!!!!!!

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
f262f2
Onthoud mijn gegevens!